W ostatni weekend listopada zawitała do nas zima. Jesienny krajobraz zmienił się w zimowy. I to w takiej, uroczej scenerii przyszło nam zdobywać kolejne szczyty z cyklu Korona Ziemi Wałbrzyskiej. Jedziemy do Boguszowa Gorce. Jest to niewielkie miasteczko osadzone pomiędzy górami Wałbrzyskimi i Kamiennymi. Historia miasta związana była z przemysłem […]

Korona Ziemi Wałbrzyskiej – 26.11.2023

Powracamy w Góry Suche, z kolejną wycieczką z cyklu Korona Ziemi Wałbrzyskiej. Ponownie zostawiamy auto na parkingu przy Andrzejówce i kierujemy się na północ za żółtymi paskami. Przed wejściem w las spoglądamy za siebie na doskonale widoczną Waligórę.   Szlak prowadzi lasem delikatnie pod górę. Czasami odsłaniają się widoki min. […]

Korona Ziemi Wałbrzyskiej – 03.09.2023

Kolejnym projektem jaki chcemy wdrożyć w plan naszych wycieczek jest Korona Ziemi Wałbrzyskiej. Odznaka ma dwa stopnie (pierwszy 5, drugi 30 szczytów). Dla nas jednak najważniejsze są wycieczki po urokliwych górach okalających ziemię wałbrzyską. Na wszystkich szczytach wymienionych w spisie byliśmy niejednokrotnie. I aby urozmaicić te nasze wędrowanie postanowiliśmy, że […]

Korona Ziemi Wałbrzyskiej – 20.08.2023

Przedostatni dzień naszego pobytu na Krecie spędziliśmy włócząc się po okolicy Οροπέδιο Ομαλού. Po wczorajszym dniu wstaliśmy później, nie spiesząc się zjedliśmy śniadanie i wyszliśmy na wycieczkę. Wczoraj z góry widzieliśmy akwen wodny, byliśmy ciekawi czy jest on udostępniony do kąpieli. Okazało się, że jest to zbiornik pitnej wody i […]

Kreta – Płaskowyż Omalos – 02.07.2023r.

Na niezwykłe piękno wyspy składa się ogromna różnorodność krajobrazów. Wśród nich są trzy pasma górskie. Położony na wschodzie masyw Dikti (Dikti- 2148m n.p.m.), w środkowej części lądu wznoszą się góry Idi (Psiloritis- 2456 m), a na zachodzie Lefka Ori (Białe Góry, Pachnes-2452 m). Wybierając Kretę na urlop mieliśmy na uwadze […]

Kreta – Białe Góry – 01.07.2023r.

Botanical Park umiejscowiony jest 18 km za Chanią jadąc do Omalos nieopodal miejscowości Fournes. Wśród wijących się serpentyn rzuca się w oczy parking ze źródełkiem (suchym), kilka flag (jest i nasza) powiewających na masztach i tablica zapraszająca do parku. Od naszej gospodyni dowiedzieliśmy się w jakich okolicznościach powstało to wyjątkowe […]

Kreta – Ogród Botaniczny – 30.06.2023

Wąwóz Aradena to jeden z naturalnych zabytków wyspy. Znajduje się w południowo-zachodniej części Krety w regionie Sfakia. I co najważniejsze nie jest tak zatłoczony jak inne kaniony w okolicy, dlatego wybraliśmy go na kolejną wycieczkę. Z Omalos do Aradeny jak pokazał nam GPS mamy do przejechania ponad 130 km. Rano […]

Kreta – Wąwóz Aradena – 29.06.2023

Kolejną wycieczkę, którą chcemy opisać, jest wypad do Chanii. Muszę wspomnieć, że wyspę najlepiej zwiedzać wypożyczając samochód. Koszt takiej przyjemności to 50 euro dziennie. Z parkowaniem auta może być trochę kłopotu, ale jak się poszuka to za drugim czy trzecim kółeczkiem coś się znajdzie. Kreteńska Chania to druga co do […]

Kreta – Chania – 28.06.2023

Część tegorocznego urlopu spędziliśmy z Dorotką na Krecie. Grecja od zawsze była nam bliska. Jej bogata historia, kultura, zabytki z różnych epok, góry, fascynująca przyroda, czy jedzenie  zauroczyły nas już dawno temu. Niejednokrotnie bywaliśmy na wyspach, czy kontynencie. Wyjazd na Kretę był odkładany kilkakrotnie z różnych powodów, m in przeszkodziła […]

Kreta – Wąwóz Samaria 27.06.2023

Święta Wielkanocne staramy się z Dorotką spędzać aktywnie, dlatego z przyjemnością przyjęliśmy zaproszenie od Mariusza na świąteczne wędrowanie po górach. W sobotę jedziemy do Kamionek. Dawna wieś, obecnie dzielnica Pieszyc położona jest w dolinie potoku u podnóża Gór Sowich. Na miejscu spotykamy się z Mariuszem, Lidą, Szymonem, Joanną, Tadziem, Ulą […]

Świąteczne wędrowanie po Górach Sowich

Do Piwnicznej Zdrój przyjeżdżamy późnym popołudniem. Po drodze zatrzymujemy się kilka razy. Pierwszym przystankiem jest niewielkie miasteczko położone we wschodniej Słowacji w kraju preszowskim – Spišská Belá. Historia Białej Spiskiej związana jest z przybyciem na Spisz niemieckich osadników. Rozwój miasta przyczynił się do powstania kilku ważnych budowli m in. kościoła […]

Beskid Sądecki – 28-29.08.2022

Z przyjemnością przyjęliśmy zaproszenie Renaty na niedzielną wycieczkę. Zaproponowaliśmy Śnieżkę, na którą prowadzi wiele znakowanych tras, zarówno z polskiej jak i z czeskiej strony. Dorotki ulubionym i jak twierdzi najpiękniejszym szlakiem na królową Sudetów jest czerwony z Karpacza przez Kocioł Łomniczki. I to ten szlak wybraliśmy. Spotykamy się z Renatą […]

Jesień w Karkonoszach 09.10.2022

Kolejny dzień pobytu w Niżnych Tatrach powitał nas ładną pogodą. Będąc na Chopoku naszą uwagę przyciągnęło pasmo górskie na, którego szczycie zauważyliśmy jakieś budowle. Nasze spostrzeżenia przerzuciliśmy na mapę i okazało się, prowadzi tam szlak. Po śniadaniu jedziemy na płatny parking umiejscowiony pod jaskinią Wolności (850 m). W górnej części […]

Niżne Tatry – część II – 23-27.08.2022

Tegoroczny urlop planowaliśmy spędzić w Austrii, dokładniej w Alpach Tuxertalskich . Jednak po namyśle, że i tak w wyższe partie gór z naszą sunią nie pójdziemy, zaczęliśmy szukać alternatywy, coś bliżej. Padło na Niżne Tatry. Nigdy tam nie byliśmy, tereny nam zupełnie nie znane, aczkolwiek coś niecoś o nich słyszeliśmy. […]

Niżne Tatry – część I – 23-27.08.2022

Zapraszamy na kolejną wycieczkę po Rudawach Janowickich. Tym razem zaplanowaliśmy zdobyć pięć szczytów i jeden obiekt krajoznawczy do naszych odznak. Na pierwszą trasę wychodzimy z Czarnowa dawne Rothenzechau. Wieś położona jest na wysokości 610 – 740 m na malowniczych zboczach Bobrzaka, Wilkowyi, Bukowaca i Skalnika. We wsi działa farma i […]