Rychlevske hory – 02.04.2016 r.

W sobotę po załatwieniu formalnych spraw związanych z VII spotkaniem sudeckim idziemy z Dorotką z Bielic na wycieczkę po górach Rychlebskich przez które przepływa Srebrny Potok, który u styku z Bukowym Potokiem tworzy fantastyczne wąwozy i kaskady zw. Nýznerovské vodopády. Samochód zostawiamy pod ośrodkiem i maszerujemy szlakiem solidarności i Havla.

Podążamy przez rozdroże Sedlo Péklo (przechodzimy na niebieskie znaki) Pramen Péklo, Pod Chlumem do Vodopády  Stříbrneho Potoka.

Docieramy do największej z Nýznerovskich kaskad (3 m wysokości).

Schodzimy w wąwóz wykutymi w skale stopniami i patrzymy na to urokliwe miejsce. Idziemy dalej asfaltem do małej kapliczki.

Nieopodal jest parking i miejsce do odpoczynku. Wracamy brzegiem Srebrnego Potoku, który tworzy tu skalny wąwóz. Dochodzimy do zbiegu Srebrnego z Buczyńskim Potokiem.

Pojawiają się tu niewielkie kaskady. Po zrobieniu kilku fotek schodkami, a potem ścieżką pod górę powracamy na szlak. Idziemy tą samą drogą do rozdroża Pod Chlumem i zielonymi znakami maszerujemy do Stříbrný Udoli, gdzie odpoczywamy w Klinovej boudzie. Przed nami ostatni etap dzisiejszej wycieczki- Kowadło. Serpentynowym szlakiem podchodzimy pod Kovadline. Następnie już poza szlakiem zdobywamy szczyt. Wchodzimy od czeskiej strony na zaśnieżoną kulminację.

Pstrykamy zdjęcia po czeskiej i polskiej stronie Kowadła i schodzimy do Bielic.

Kościół w Bielicach, tu kończymy nasz spacer.